Bez realitky prodej bytů, prodej domů

Bez realitky prodej bytů, prodej domů

73 / 100

Bez realitky prodej bytů, prodej domů, jak stanovit správnou cenu?

Pensive male customer looking away at copy space, touching chin, thinking. Handsome young man in casual shirt and glasses standing isolated over white background. Advertising concept

Bez realitky prodej bytů, prodej domů, Realitní server Glovato vám zkusí navrhnout jak určit správnou cenu vaší nemovitosti alespoň rámcově, protože způsobů je mnoho a záleží na vás.

Jak tedy na to?

Není jednoduché stanovit správnou cenu po prodej bytu nebo prodej domu nebo jiné nemovitosti, protože když zvolíte cenu vyšší, zájemců k vám moc na prohlídku nepřijde. Postupně budete muset cenu snížit a zkoušet prodávat dál. Jenže – takový krok vede k tomu, že kupující když vidí, že jste cenu za nemovitost snížili, tak tuší, že buď je nějaký problém na nemovitosti, nebo chcete rychle prodat.

Začnou vás dál tlačit na další slevu s tím, že když přistoupíte na jejich nabídku, tak to ihned koupí.

Co s tím?

Jak tedy stanovit cenu nemovitosti, když něco chcete prodat, je jasné, že chcete co nejvíc taky za to dostat a to samé má kupující, když chce něco koupit, chce za to co nejvíc dostat, chce výhodu = slevu.

Určit cenu podle inzerovaných nabídek podobné nemovitosti, není úplně ideální, je to spíš to nejhorší co můžete udělat, proč? Protože inzerovaná cena, to je tedy cena nabídky, není prodejní cenou! Nevíte, za kolik se inzerovaná nemovitost prodala.

Proto určovat cenu podle podobných nemovitostí je zavádějící. Ale jak tedy na to?

Cenu můžete zjistit na katastrálním úřadě. Můžete si nechat cenu určit jako dohadní, ale pozor. Něco jiného je bankovní odhadce, ten bude spíše určovat cenu nemovitosti jako nižší a odhadce nemovitosti, to je ta osoba, která má autorizační razítko.

Ano, za každý odhad zaplatíte, ale pokud prodávám nemovitost v řádu milionů, není snad problém zaplatit pár tisíc za prvotřídní a vypracovaný odhad a vědět, že takovou skutečnou cenu vaše nemovitost má. Odhadní cenu můžete o něco málo navýšit, abyste měli možnost případného ústupku a mohli tak poskytnout kupujícímu slevu, kterou mu uděláte velkou radost a on, bude mít pocit, že udělal dobrý obchod.

Pamatujte si, že prodej a koupě je nejen obchod, ale hodně psychologická hra. Na každé straně je člověk, který je ovlivňován mnoha faktory a má své potřeby. Ten kdo prodává, chce dobře a za slušné peníze prodat, ten kdo kupuje, chce mít pocit z dobré koupě a koupě by ho měla hřát na srdci. Přistupte na takovou hru a uvidíte, jak se vám dobře podaří prodat.

Comments are closed

Download document

Před stažením tohoto dokumentu zadejte svůj e-mail

Translate »

Compare