Byt na prodej Praha
Byt na prodej Praha, tak zněl před časem inzerát uveřejněný na internetu. Inzerát uváděl, že se jedná o byt 3+1 v osobním vlastnictví ve vyšším patře. Cena bytu byla velmi zajímavá, na tehdejší časy byla dokonce opravdu nízká a to 1 800 000 Kč.
Byt na prodej se nacházel na Jižním Městě v jednom z těch velkých komplexů obytných panelových domů. Výhled z okna byl neuvěřitelný, byl nezastíněný s orientací na jižní stranu, byl tedy krásně světlý.
Prodej bytu zajišťovala nějaká paní, která působila jako osoba, jenž je s majitelkou v příbuzenském stavu, konkrétně se jednalo o babičku a byt nabízela na prodej její dcera.
Samotný byt byl pře totální rekonstrukcí, vlastně někdy je to výhoda, protože si budoucí vlastník může udělat přestavbu bytu přesně podle svých představ a nemusí se zdržovat ještě tím, že bude bourat třeba obklady nebo příčku. Rovnou si dá své obklady, které se mu líbí a chce je, rovnou si postaví příčku kde chce a nebo si ji nechá postavit….prostě ušetří čas.
Na bytě byly zástupy zájemců ve dni, kdy se konaly prohlídky bytu. Protože „vnučka“ tušila velký zájem, určila jako nejlepší možnost, že aby se nekonaly prohlídky každý den a v různé časy, udělá jeden den od 14:00 do 17: 00 akci „otevřené dveře“.
Stalo se tedy to, že skutečně před domem postávali makléři z realitních kanceláří a čekali na své zájemce, aby mohli vstoupit do domu.
Z psychologického hlediska, je to na opravdové zájemce velký tlak. Člověk nedokáže moc rozumně uvažovat a pokud se mu na bytě něco líbí, tlak se začne stupňovat, protože musí uvažovat rychle, co kdyby ho někdo předběhl?
Byt na prodej Praha – Říkáte si, to je docela dobrá finta?
No, popravdě jak se to vezme. Někdy se může dobrý nápad přeměnit v ten nejhorší možný scénář, ale proč by a co by se tady mohlo stát? Paní byla šikovná, měla vše připravené, zájemců bylo plno, tak byt se musel prodat ihned ten den!?
Popravdě, neprodal a neprodal se ani za měsíc a neprodal a ani za další čtyři měsíce. Nakonec musela paní dát výraznou slevu aby se byt prodal.
Proč se tak stalo?
Ano, někdy je obrovská výhoda toho, když se na kupujícího použije prodejní psychologie, ale jindy ne. V tomto případě to bylo právě na škodu a z prodeje bytu nebylo nic, naopak se stal špatně prodejním.
Za vše, mohl tlak a to, že tam bylo až mnoho zájemců v jeden okamžik. Hodně lidí si uvědomilo, že by museli přijít s nabídkou ihned, jinak by je mohl někdo jiný předběhnout. A to byl tak velký tlak na psychiku, že to určitá vážná část zájemců nedala. Další si uvědomili, že situace není pro ně konformní, tedy že jim vadí další zájemci, protože nemají potřebný klid na prohlídku a uvažování a určitá další část vážných zájemců, která si v duchu myslela, že by paní mohla ještě o nějakou částku jít níže usoudila, že při takovém zájmu, nemají žádnou šanci slevu usmlouvat.
Byt byl tedy neprodán a co víc, jak ho každý z toho dne znal, nikdo ho znovu nechtěl, protože si říkal, že tam musí být nějaký zádrhel. Proč by se neprodal, vždyť tam bylo tolik zájemců, to je divný.
Na byt nikdo nereagoval a když někdo zavolal, tak chtěl vědět, proč se byt neprodal. Co na to ale můžete říct? Na takovou otázku se těžko reaguje. Těžko se hledá pravdivá odpověď, nemůžete přeci říct, že se někdo přepočítal.
Jak bylo již výše zmíněno, byt se prodal tuším asi za pět měsíců a se slevou 100 tisíc. Koupil ho tenkrát manželský pár, který pocházel z východních Čech, který nebyl na té jediné prohlídce bytu a který ani nevěděl, jak dlouho se byt prodává a jak se stal díky akci „otevřené dveře“ na čas neprodejným.
Want to say something? Post a comment
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
1 thought on “Byt na prodej Praha”